|
Výroční zpráva 2005Zvláštní škola Rudná, 5.května 583 252 19 Rudná, 5. května 583 ______________________________________________________________________ Tel. 311 670 109, e-mail: VÝROČNÍ ZPRÁVA O ČINNOSTI Zvláštní školy Rudná, o. Praha západ
ve školním roce 2004/2005
Rudná září 2005 Obsah: 1.Charakteristika školy 2.Přehled učebních plánů 3.Údaje o pracovnících školy 4. Další vzdělávání pedagogických pracovníků 5. Zápis dětí do 1. ročníku 6.Údaje o výsledcích vzdělávání žáků 7.Přehled o umístění žáků do OU 8.Plnění učebních plánů 9.Mimoškolní aktivita 10. Soutěže 11.Počty žáků ve škole za posledních 5 let 12.Aktivity školního roku 13.Výchovné poradenství 14. Kontroly, revize 15. Hospodaření školy 16. Výroční zpráva o poskytování informací 17. Závěr, hodnocení dosažených výsledků, další rozvoj školy Poděkování Ukázky prezentace naší školy v Životě v Rudné 1. Charakteristika školy i jídelna, kuchyň, ředitelna, sborovna, knihovna, malá posilovna a kabinet. Všechny tyto místnosti jsou prostorné, světlé, z hlediska hygienického vyhovující. a v každé třídě je počítač s výukovými programy. a měst, v průběhu školního roku přibylo dalších pět dětí. do školy pomocné. Součástí školy je dále výdejna jídel, kde se stravovali téměř všichni žáci. Jídlo dovážíme ze Základní školy Rudná. a vstřícným chováním k dětem nahradit absenci vysokoškolského vzdělání V letošním roce ukončili povinnou školní docházku 4 žáci. Jeden žák ukončil povinnou školní docházku v 6. ročníku a šel rovnou pracovat, jedna žákyně vyšla z 8. ročníku a bude se učit prodavačkou v odborném učilišti, stejně tak jako zbývající dva absolventi naší školy, kteří ukončili povinnou školní docházku v 9. ročníku a oba zvolili učební obor kuchař. 8. Plnění učebních plánů Učební plány jsou v jednotlivých předmětech dodržovány v souladu s předpisem a osnovy plněny podle podrobně vypracovaných časových plánů. Do učebního plánu přibyla 7. ročníku 1 hodina disponibilní dotace, která je věnována informatice (9 žáků ZvŠ, 1 žák PŠ). Vedle osnov jednotlivých předmětů jsme se všemi postupnými ročníky průběžně plnili podrobně rozpracované plány následujících programů: a) Dopravní výchovy b) Výchovy k toleranci, proti rasové nenávisti a xenofobii g) Výchovy k volbě povolání (7.- 9. r.)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| vzdělání | úvazek | aprobace | doplňuje vzdělání | délka ped. praxe | zde zam.- fluktuace | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
učitelka | VŠ | 1,0 | speciální ped. | DVPP, individ. | 26 let | 26 let | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
učitelka | SŠ | 1,0 | nemá | DVPP, individ. | 9 let | 9 let | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
učitelka | VŠ | 1,0 | speciální ped. | DVPP, individ. | 19 let | 19 let | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
učitelka | SŠ | 1,0 | nemá | DVPP, individ. | 15 let | 7 let | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Celkem | 50% VŠ | 5,0 | 50% je aprob. |
| pr.17,25 r. | pr. 15,25 r. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
školnice | vzdělání | zařazení | úvazek | zde zam. - fluktuace | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ZŠ | školnice dovoz jídel | 1,0 0,5 | 16 let | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
datum | název | účastník | rozsah | pořadatel | cena | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
30.8.2004 | BOZP | všichni | 3 hod | Ing. Bína | 0,00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.10.2004 | RVP, ŠVP | Dvořáková | 7 hod | MŠMT | 0,00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18.10. | Smyslová výchova MR | Magulová | 5 hod | Pragoversa | 815,00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21.,22.10 | Prevence drog. závislostí pro 1.st. | Dvořáková | 2 dny | Fillia | OŠMS | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.11.2004 | Ochrana čl. za mimořádných situacích | Dvořáková | 2 hod | SSŠ Kladno | 200,00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12.11. | Praktické vzdělávaní MR s poruchou autist. centra | Magulová | 5 hod | Pragoversa | 825,00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18.4.2005 | Dramatická výchova | Magulová | 5 hod | Pragoversa | 750,00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20.4.2005 | Nové školské zákony | Dvořáková | 3 hod | OŠMT | zdarma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
30.,31.5.,1.6 | Soustředění ředitelů | Dvořáková | 3 dny | OŠMS | asi 1000,00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
datum | název | účastník | rozsah | pořadatel | cena | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
26.,27.8.2004 | Správa šk. sítě typu A | Králová | 14 hod | AutoCont | 2975,00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12.- 3.2005 | Z1 | Dvořáková | 25 h | Manažerská akademie | 2000,00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| prospěl | neprospěl | prosp.s vyzn. | 2.st. z chování | 3.st. z chování | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PŠ | 2 |
|
| - | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.r. |
|
|
| 0 | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.r. |
|
| 1 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.r. |
|
| 2 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.r. |
|
| 2 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.r. | 1 |
| 1 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.r. | 4 |
| 3 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7.r. | 8 |
| 1 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.r. | 4 |
| 1 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9.r. |
|
| 2 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Celkem | 32 |
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V počítačové učebně máme 5 počítačů, žáci na nich pracují ve vyučovacích hodinách při vyhledávání potřebných informací, v době volna pak hrají různé hry, účastní se žákovských chatů, na kroužku se učí ovládat programy Word a Excel.
Děti počítače využívají velmi rády, počítačová učebna bývá vždy obsazena.
Na webové adrese: zvsrudna.skolniweb.cz jsou vytvořeny webové stránky školy, s jejichž úrovní nejsme spokojeni. Nenašli jsme zatím odborníka, který by byl ochoten nám s jejich vylepšením pomoci.
Školení počítačové gramotnosti – viz. bod 4.
9. Mimoškolní aktivita
V tomto školním roce byly ve škole opět zavedeny zájmové kroužky angličtiny, keramiky a kroužek počítačů. Kroužky vedly učitelky školy zdarma.
Některé děti navštěvují různé kroužky a sportovní oddíly v místě svého bydliště – Junák, aerobik, fotbal.
Potěšil nás i zájem žáků o četbu – děti si půjčují knihy i z obecních knihoven v místě bydliště.
10. Soutěže
8.3. Výtvarná soutěž „Počasí“
3.5. Lehkoatletický čtyřboj v Mníšku pod Brdy
25.5. Okresní kolo dopravní soutěže žáků zvláštních škol pořádané naší
školou společně s BESIPem
31.5. Výtvarná soutěž „Závislost“
7.6. Turnaj ve vybíjené v Mníšku pod Brdy
15.6. Sportovní den pro žáky PŠ pořádaný ZvŠ Praha 5 – Lužiny
11. Počty žáků ve škole za posledních 5 let
| začátek šk.roku |
2000/2001 | 38 |
2001/2002 | 44 |
2002/2003 | 38 |
2003/2004 | 39 |
2004/2005 | 32 |
12. Aktivity v průběhu školního roku
1. 9. slavnostní zahájení školního roku
25. 10. vajíčkový den
7. 12. cvičný poplach – evakuace žáků ze školy
14. 12. návštěva vánoční výstavy spolku Topas v Tachlovicích
21. 12. výlet do předvánoční Prahy
22. 12. vánoční besídka
21. 3. návštěva Matějské pouti v Praze
10. 5. návštěva představení kouzelníka v Zš
16. 5. návštěva výstavy Rudná 1938 – 1945 při příležitosti 60. výročí konce 2. světové války
1. 6. návštěva divadla Minaret – Kominíkovo štěstí
návštěva Prahy u příležitosti Dne dětí
celodenní tématické vyučování s hrami a soutěžemi na téma:
„Kouzla a čáry ve škole“
8 žáků se zúčastnilo rekreačního pobytu v Chorvatsku, který byl už tradičně pořádán Společností pro pomoc mentálně postiženým, a který je dotován sponzory.
Ukázkové hodiny, aktivity pedagogických pracovnic
říjen Marie Mitašová, studentka VPŠ, školní praxe
3., 4. 11. Hana Foglová – „drátková dílna“ (korálková a drátková metoda) v Libčicích nad Vltavou
květen 05 Všechny vyučující připravovaly ukázkové hodiny pro Lenku Galertovou, ředitelku ZŠ Tachlovice (podklady pro studijní materiál)
Lucie Králová, studentka STŠ, školní praxe
28. 6. Hana Foglová – práce s kovem – předváděcí hodina pro učitelky z okolních škol
13.Výchovné poradenství
Je dlouhodobě zaměřeno na oblasti:
1. Systematickou informační činnost zaměřenou na volbu povolání
Škola soustavně sleduje vývoj každého dítěte se zřetelem na volbu povolání, třídní učitelky pravidelně podávají na pedagogické radě podrobné hlášení, z hlediska Pv jsou žáci zevrubně hodnoceni pololetně. V letošním školním roce ukončili povinnou školní docházky 4 žáci.
Zvláštní pozornost věnujeme žákům ze sociálně slabého prostředí, pomáháme jim s volbou povolání, případně zveme pracovníky odborných učilišť do naší školy. Děti vodíme do dílen a provozů zvolených řemesel, aby měly přesnější představu o náplni vybraného oboru. Ředitelka školy dlouhodobě shromažďuje informace o možnostech dalšího uplatnění našich žáků (druhy učebních oborů, umístění učilišť, podmínky přijetí, je v osobním kontaktu s výchovnými poradci a řediteli OU).
2. Dlouhodobé sledování a hodnocení vývoje žáků a vytváření podmínek pro zdravý psychický a sociální vývoj v procesu vzdělávání.
Podle potřeby pomáháme překonávat rušivé vlivy a obtíže, se kterými se dítě nebo jeho rodina setkává, snažíme se předcházet vzniku asociálního, případně antisociálního chování žáků.
Pravidelně je informujeme o vývoji dítěte při třídních nebo individuálních schůzkách, snažíme se předcházet výchovným a výukovým potížím, případně ve spolupráci s rodiči pomáháme napravovat vzniklé obtíže. S větší částí rodičů je velmi dobrý kontakt. Je však nutno přiznat, že se nedaří spolupracovat se všemi. Někteří nemají zájem o výchovu
a vzdělávání svých dětí, zájem školy o spolupráci je obtěžuje, do školy přijdou jen když něco potřebují (při takové návštěvě se ani na prospěch svého dítěte nezeptají).
Spolupráci s odbornými pracovišti:
spolupracujeme s Pedagogicko-psychologickou poradnou Praha západ, Beroun a Kladno a s SPC Slunce .
Naše škola se stala členem Společnosti pro mentálně postižené Kladno, v letošním školním roce jsme pokračovali ve spolupráci s klubem Klubíčko (klub pro zdravotně postižené děti), i s Oddělením péče o dítě Černošice a Beroun. Jsme v kontaktu s dětskými lékaři našich žáků
některými specialisty (např. neurology–konzultace o přístupu k žáku s těžkou epilepsií).
14. Kontroly a revize:
8.10. průběžný ekonomický audit – viz zápis č.j. 22/04, závěry a uložená opatření byly projednány se zřizovatelem
13.10. pracovnice z Krajské hygienické stanice provedla ve škole následnou kontrolu (viz zápis č.j. 187/04), která byla zaměřena na odstranění nedostatků podle vyhlášky 108/2001 a 137/1998. Konstatovala, že nedostatky byly odstraněny, zbývá nechat změřit intenzitu osvětlení ve třídách a zajistit dostatečné osvětlení tabulí. Ocenila vzornou provozní hygienu ve škole.
30.10. kontrola elektrických přístrojů, nevyhovující spotřebiče vyřazeny
1.3. revize tělocvičného nářadí, ihned opraveno
26.5. kontrola účetnictví z MÚ Rudná, bez závad
13.,14.6. kontrola ČŠI, škola hodnocena velmi dobře, č.j. 141/05
22.6. kontrola BOZP, č.j. 142/05, drobné závady
15. Hospodaření školy
Naše škola je od 1. 9. 1994 samostatným právní subjektem, příspěvkovou organizací. Hospodaříme s penězi poukazovanými odborem školství a kultury Městského úřadu Černošice a příspěvkem města Rudná, které pak fakturuje adekvátní část nákladů na žáky obcím, jejichž malí obyvatelé navštěvují naši školu. Většina okolních obcí příspěvek Rudné platí.
691 30 Příspěvek od státu (účelová dotace) 2 086 180,00
691 33 Příspěvek od MěÚ Rudná 510 000,00
644 30 Úrok 6 431,26
648 30 Použití rezervního fondu 21 290,54
stravné od žáků- bude zaplaceno 01/05 1 031,00
Příjmy celkem 2 624 932,70
a) investiční 0,00
b) čerpání ze státního příspěvku
501 33 Učebnice a učební texty 16 102,00
501 34 Učební pomůcky 11 233,60
518 38 Výdaje na další vzdělávání ped. pracovníků 4 120,00
501 39 Učební a kompenzační pomůcky 50 900,00
518 61 Projekt 1 5 745,00
Mezisoučet 88 100,00
521 30 Mzdové náklady celkem 1 458 900,00
524 31 Zdravotní pojištění 131 307,00
524 32 Sociální pojištění 379 319,00
549 33 Pojistné odpovědnosti 7 545,00
527 30 Tvorby sociálního fondu (FKSP) 29 178,00
Mezisoučet 545 549,00
Obec 6 369,00
Výdaje z příspěvku od státu celkem 2 086 180,00
c)Čerpání z příspěvku MěÚ Rudná
50130 Noviny, předplatné tisku 4 299,00
50131 Spotřební materiál 9 954,50
50132 Knihy 2 583,00
50136 Pracovní pomůcky 333,00
50138 Ostatní materiál 22 674,10
50150 Odpis DDHM 34 933,00
50230 Elektřina 38 381,50
50231 Vodné a stočné 6 306,00
50232 Plyn 120 675,50
51130 Opravy a udržování 152 365,80
51230 Cestovné 528,00
518 30 Zpracování dat 45 900,00
51831 Telefon 16 688,00
51832 Odvoz odpadu 1 806,00
51833 Poštovné 1 261,40
51834 Inkaso 2 244,00
51835 Nájem 12,00
51840 Ostatní služby 60 710,50
51850 Odpis DDNM 1 233,00
54930 Pojištění 3 635,00
54935 Služby peněžních ústavů 5 877,50
Odvody 6 369,00
Výdaje celkem 538 752,80
Hospodářský výsledek
Příjmy 2 624 932,80
Výdaje ze státního příspěvku 2 086 180,00
Výdaje z příspěvku města 538 752,80
Hospodářský výsledek 0,00
Stav fondů k 31.12.2004
0 911 Fond odměn 31 784,00
0 914 Rezervní fond 122 813,61
1 916 11 FRIM 30 050,71
0 912 Fond kulturních a sociálních potřeb 96 006,00
Mzdy a pracovníci
Průměrný přepočtený počet pracovníků 6,083
Průměrná mzda pracovníků ZvŠ 19 986,00
Přepočtený počet pedagogických pracovníků 4,583
Průměrná mzda pedagogických pracovníků 23 118,00
Přepočtený počet nepedagogických pracovníků 1,5
Průměrná mzda neped. pracovníků 10 416,00
Neinvestiční náklady na jednoho žáka ve ZvŠ Rudná
Výpočet:
neinvestiční náklady na provoz 538 752,80
státní dotace 48 009,00
úroky 6 431,26
Čisté neinvestiční náklady 484 312,54
Neinvestiční náklady na jednoho žáka 14 245,00
průměrný počet žáků ve ZvŠ v r. 2003 34
Přehled obcí, počty žáků a finanční náklady na žáky navštěvující ZvŠ Rudná v roce 2004:
2004
obec počet žáků 1.pol./2.pol. částka
Beroun 1 6/6 14 245,00
Drahelčice 1 6/6 14 245,00
Chrášťany 4 23/18 48 667,00
Jinočany 2 12/12 28 488,00
Loděnice 1 6/0 7 122,00
Mezouň 2 11/6 20 179,00
Nučice 3 18/0 21 366,00
Praha 6 22/18 47 480,00
Rudná 8 47/36 98 521,00
Tachlovice 4 24/0 28 488,00
Úhonice 3 18/12 35 610,00
Vysoký Újezd 1 6/6 14 245,00
Dobříč 1 6/0 7 122,00
Bubovice 1 6/6 14 245,00
Červený Újezd 3 12/18 35 610,00
Trněný Újezd 3 16/12 33 236,00
Vráž 2 6/6 14 245,00 Oprava, údržba, vybavení
srpen 04 zřízení nového průchodu mezi dílnou a kuchyní
malování dílny a jídelny
říjen malování sborovny a chodeb
oprava závad zjištěných hygieniky
oprava osvětlení tabulí a uhelny
leden 05 vybavení kotelny detektorem plynů a lékárničkou
květen odborné ošetření trámů na půdě proti červotoči
červen oprava okapů a oplechování střešní atiky
16. Výroční zpráva o poskytování informací
Výroční zprávu o poskytování informací podle § 18 zákona č.106/1999 Sb. Zákon o svobodném přístupu k informacím za školní rok 2004/2005:
a) počet podaných žádostí o informace – 0
b) počet podaných odvolání proti rozhodnutí – 0
c) opis podstatných částí každého rozsudku soudu – 0
d) výsledky řízení o sankcích za nedodržování zákona – 0
e) další informace vztahující se k uplatňování zákona - 0
17. Závěr
Ve školním roce 2004/2005 byly splněny všechny požadavky učebního plánu a učebních osnov.
Škola se snaží všemi prostředky pomoci našim žákům připravit se na jejich budoucí povolání a na samostatný život. Pomáhá jim orientovat se v současném světě. Rozvíjí jejich osobnost tak, aby byli schopni žít ve společnosti, uměli se o sebe, a později o svoji rodinu, postarat. Pro naše žáky je tento úkol obzvlášť velmi těžký, protože se narodili s rozumovým handicapem, který velmi omezuje jejich možnosti a předem je staví do pozice lidí s omezenými šancemi na uplatnění jak v oblasti zaměstnání, tak v osobním životě.
V budoucnosti bychom chtěli udržet naši školu stejné struktury a stejného zaměření, starat se o zdravotně postižené děti a rozvíjet všechny součásti jejich osobnosti tak, aby v dospělosti mohly vést plnohodnotný život.
Budovu chceme průběžně udržovat a zkvalitňovat její vybavení. V příštím školním roce máme v plánu vybavit jednu třídu novým nábytkem a vymalovat část vnitřních prostor školy.
Poděkování ředitelky školy:
Děkuji svým spolupracovnicím za jejich přístup k práci, k žákům a za rodinnou atmosféru, kterou ve škole udržují. Přátelský duch školy výborně svědčí žákům, vytváří příjemné pracovní prostředí a usnadňuje plnění nelehkých úkolů, které nám škola ukládá.
Děkuji Městskému úřadu Rudná za vstřícný přístup k naší škole.
Poděkování sponzorům:
- Technickým službám Rudná a.s., panu řediteli M.Piklovi,
za pravidelnou podporu našich dětí
- firmě McDonald´s, panu inženýru Sukovi, za pravidelnou pomoc našim žákům a za zábavné akce, které pro ně pořádá
- La Halle za darované textilní a kožené zboží
- drobným dárcům materiálu na pracovní vyučování
Projednáno na poradě pracovníků školy dne 5. října 2005.
ředitelka
Ukázky příspěvků do Života v Rudné
HOŘELICKÁ ŠKOLA HLÁSÍ … aneb co se u nás událo v druhém pololetí školního roku 2004/2005
Hurá! A je tu červen! A s ním i poslední týdny školního roku, který uběhl jako voda. Prázdninami už voní kdejaký kout, v lavicích se už nedá vydržet; přesto si na tomto místě nacházíme čas na pravidelnou bilanci. Jinými slovy,
co všechno jsme v naší škole za uplynulých pět měsíců zažili. A nejvíce prostoru necháme naší nejoblíbenější akci „Spaní ve škole“.
Ale hezky popořádku:
po lednovém vysvědčení bylo u někoho více smutku, u jiného více odhodlání
a radosti, ale všichni jsme se chtěli v druhém pololetí zlepšit. Motivací k učení pro nás byl i výlet na pražské Výstaviště, kde v březnu byla Matějská pouť, věnovaná jeden den handicapovaným dětem. Vozili jsme se zdarma na většině atrakcí, zazpívali si se Superstar, poznali část Prahy a užili hezky první jarní den.
Na Velikonoce, byť letos přišly brzy, jsme se poctivě připravovali již od února. Kraslice, pomlázky, beránčí stáda a další dekorace zdobily celou naši školu a vítaly dlouho očekávané jaro.
V prvním květnovém týdnu se vybraní žáci naší školy účastnili lehkoatletických závodů v Mníšku pod Brdy. Byli velmi úspěšní a dva z nich se nominovali i na krajské závody v Brandýse nad Labem – Staré Boleslavi.
V tomto měsíci jsme si připomenuli významné dny konce II. Světové války. Navštívili jsme výstavu „Rudná 1938 – 1945“ a shlédli video o průběhu konce války v Rudné.
Menší děti v tomto měsíci navštívily představení kouzelníka, aby se inspirovaly na blížící se kouzelnické spaní ve škole.
Tradiční akcí v naší škole bývá též dopravní soutěž BESIPu, ve které se pravidelně umísťujeme na předních místech. Ani letos tomu nebylo jinak. Na kolech jezdíme bravurně a dopravní předpisy prostě musíme znát. To je nutnost.
A je tu 1. červen. Všechny děti mají svátek a paní učitelky to dobře vědí.
A tak s námi jedou do Prahy. Jdeme do divadla, někteří z nás vůbec poprvé. Díváme se na hru se zpěvy „Kominíkovo štěstí“. Když zbývá čas, touláme se františkánskými zahradami a pozorujeme cvrkot velkoměsta. Nedokážeme říci, jestli bychom chtěli mít naši školu právě tady. Ne, ne! Zůstaneme raději v Hořelici.
O týden později někteří naši žáci vyhrávají dort na Mníšeckém turnaji ve vybíjené.
Jsme opravdu úspěšní. Už po několikáté. Vítězíme v řadě sportovních disciplin na Sportovních hrách na Lužinách. Umíme skákat do dálky, házet míčkem, běhat štafetu. Medaile, které se nám pak houpají na krku , si v ničem nezadají s těmi Šebrlovými z loňského srpna. I naše olympiáda nás stojí moc sil a vůle.
A je to tady! Noc z 16. na 17. 6. ! Tyhle dva dny máme ve třídě červeně vybarvené v kalendáři. A u toho poznámku – XI. ročník akce „Spaní ve škole“.
Některým rodičům je to stále divné a vrtí nad tím hlavou: „Jan je to možné, že ten můj uličník se do té školy tak hrne?“ „To za mě nebývalo! My koukali, jak se ze školy ztratit!“
Ale ovšem! Dříve se ve školách nenocovalo a nevymýšlel nikdo tak skvělou zábavu.
Tak bylo to takhle:
Ve čtvrtek jsme si do školy přinesli spací pytle, matrace, pyžama, polštáře
a hygienické potřeby. Každý měl ale ještě jedno tajné zavazadlo. A co v něm? Masku! Paní učitelky vyhlásily téma pro letošní spaní: „Čarodějnicko-kouzelnicko-strašidelné nocování“. Inu, co vám máme povídat! Každý doma připravil ten nejlepší převlek. Když ve čtvrtek odpoledne skončilo vyučování, převlékli jsme se. Ale nejenom my. Najednou jsme zjistili (někteří s hrůzou, jiní s radostí), že se nám ztratily naše paní učitelky: ale kdeže! Ve sborovně najednou, kde se vzaly, tu se vzaly, byly: sudička, kouzelnice, čarodějnice
a věštkyně Rebelie!
Po svačině, kterou jsme společnými silami připravili, jsme se vydali ven plnit čarodějnické úkoly. Malovali jsme perníkové došky, vyráběli kouzelnickou hůlku a vymýšleli zaklínadlo. Soutěžili jsme ostošest. A kdo vyhrál? Všichni! Za místní (tvrdou) měnu kouzelníků
a kouzelníčků jsme si pak nakupovali ve školním obchodě. Někdo dal přednost hračkám, jiný balónu, další ozdůbkám.
A najednou tu byla večeře. A nevíte, proč se nám zdála o tolik chutnější než doma? Diskotéka, tanec, poslech hudby a povídání nám pak vyplnily čas do desáté večerní. To jsme pak šli na tajné místo a za skřeků čarodějnice a mihotavého světýlka jsme se podepsali na pamětní arch. Pravda, někdo rukou ne právě pevnou, jiný jen klikyhákem. „Už už abychom byli zpátky ve škole!“, přáli si někteří v duchu, jiní nahlas. Ale srdnatí nakonec byli všichni – každý překonal strach.
A co bylo potom? Mytí, sprchování, povídání a pak už nás přemohla únava. Dobrou noc
a sladké sny!
Druhý den ráno nás čekala bohatá snídaně. Některé maminky a paní učitelky s paní školnicí napekly buchty, koláče a další dobroty. Boule za ušima měl každý z nás. Dopoledne jsme věnovali úklidu po spaní a pak jsme se na sebe dívali na natočené video. To byla legrace.
Všechno hezké někdy končí. Takže příští školní rok nashledanou.
Za žáky ZvŠ Rudná napsala učitelka – ježibaba
Zprávičky ze školy, aneb hořelická škola opět hlásí …….
Dnes bychom vám rádi pověděli pár slov o jedinečné akci, kterou v pondělí
25. října loňského roku uspořádala naše škola.
Unikátní akce musí mít unikátní, a tak trochu i tajuplný název. Proto jsme ji nazvali „vajíčkový den“. Ne, nebojte se, školáci a učitelé neházeli po sobě ten den vajíčka a vajíčkové omelety. Všechno bylo úplně jinak!
Začalo to tím, že naše děti nedokázaly leckdy spolehlivě označit, co je bílek, co je žloutek, jak se osvědčeně pozná syrové, vařené, čerstvé, ale i staré vajíčko, jak dlouho se má vlastně vařit vajíčko na měkko, natvrdo, a co bylo dříve – slepice nebo vejce? Ta poslední otázka byla brána víceméně žertem, ale školáci se třeba dozvěděli, čemu se říká Kolumbovo vejce.
V pondělí ráno si děti přinesly do školy čerstvá vejce, mléko, sůl, hořčici, pečivo, majonézu, koření a olej. Paní učitelky ukázaly dětem v kuchařských knihách, kolika možnými způsoby se dají vejce zpracovat. Potom se žáci rozdělili do čtyř skupin, umyli si ruce, uvázali zástěry a hurá do práce!
Jedna skupina připravovala pochoutková Henri vejce přelitá majonézou, druhá skupina vyráběla lahůdkovou vaječnou pomazánku a mazala ji na veku
a nakrájené rohlíky, jiné děti kouzlily s pánví a vaječnou omeletou a poslední skupina pekla piškot, na který potom přišla šlehačka (jak se promění bílek ve sníh, bylo pro mnohé překvapením).
Hostina se povedla a bylo těžké určit vítězné družstvo! Nakonec vlastně vyhráli všichni a na slavnostně prostřených stolech pak vaječné dobroty pomalu braly za své. Jen tak tak, že zbylo na ochutnání některým rodičům.
Po buchtovém a vajíčkovém dni tak naši školu čeká v budoucnu další. Jaký to bude, to zatím nevíme, ale jisté už teď je, že se děti budou veselou a zábavnou formou učit spoustu nových a potřebných věcí.
[reklama]
Autor a provozovatel systému © 2004 Agerit s.r.o. - admin@skolniweb.cz
Společnost Agerit s.r.o. je provozovatelem následujících stránek: www.nonstopservispc.cz, www.pocitacovazachranka.cz, test.bezpecnosti.cz, pc bazar,www.autojeraby-kozel.cz,
www.ledinterier.cz, www.nadalku.cz, www.skolniweb.cz, www.vyrobaonline.cz, filtry, Kamerové systemy Brno a mnoha dalších.