obrázek

ZvŠ Rudná

5. května 583


Výroční zpráva 2005


Zvláštní škola Rudná, 5.května 583

252 19 Rudná, 5. května 583

______________________________________________________________________  Tel. 311 670 109, e-mail: zvlsrudna@iol.cz

                               VÝROČNÍ  ZPRÁVA  O  ČINNOSTI

Zvláštní školy Rudná, o. Praha západ

                               

ve školním roce 2004/2005

                                       

Rudná  září  2005

Obsah:

    1.Charakteristika školy

    2.Přehled učebních plánů

    3.Údaje o pracovnících školy

    4.   Další vzdělávání pedagogických pracovníků

    5.  Zápis dětí do 1. ročníku

    6.Údaje o výsledcích vzdělávání žáků

    7.Přehled o umístění žáků do OU

    8.Plnění učebních plánů

    9.Mimoškolní aktivita

   10. Soutěže

   11.Počty žáků ve škole za posledních 5 let

   12.Aktivity školního roku

   13.Výchovné poradenství

   14. Kontroly, revize

   15. Hospodaření školy

   16. Výroční zpráva o poskytování informací

   17. Závěr, hodnocení dosažených výsledků, další rozvoj školy

 Poděkování

 Ukázky prezentace naší školy v Životě v Rudné

1. Charakteristika školy

           

Název školy: Zvláštní škola Rudná, okres Praha - západ

IČO: 49855263

Adresa: 5. května 583, 252 19  Rudná

Telefon: 311 670 109

E-mail: zvlsrudna@iol.cz

Zřizovatel: Městský úřad Rudná

Ředitel: PaedDr. Marie Dvořáková

Do sítě škol škola zařazena 1.9.1996 rozhodnutím Školského úřadu Praha západ.

IZO 102 486 531       

Škola sídlí v budově bývalé   obecné školy v Hořelici. Budova je ve velmi dobrém stavu, průběžně udržovaná jak zřizovatelem, tj. městem Rudná, tak námi, uživateli.

Výuka probíhá ve čtyřech učebnách,  tělocvičně a dílně. K dispozici je
i  jídelna, kuchyň, ředitelna, sborovna, knihovna, malá posilovna a kabinet.  Všechny tyto místnosti jsou prostorné, světlé, z hlediska hygienického vyhovující.

            Pozemek za školou je rozdělen na dvě části. Jedna slouží k výuce pěstitelských prací, druhá k rekreaci a zábavě žáků. Je vybavena zahradním nábytkem, houpačkami, prolézačkami, dětským domečkem a pískovištěm.

            Škola je dobře vybavena pomůckami, které průběžně doplňujeme
a v každé třídě je počítač s výukovými programy.

Příruční knihovna je vybavena dětskými  i odbornými knihami. Místnost knihovny slouží zároveň i jako počítačová učebna. Je zde umístěna síť počítačů, které škola obdržela v rámci projektu INDOŠ.

Při tělesné výchově máme možnost bezplatně využívat fotbalové hřiště Sokola Drahelčice.

            Majetek školy je chráněn bezpečnostní agenturou.

 

Na začátku školního roku bylo zapsáno 27 žáků z 15 okolních vesnic
a měst, v průběhu školního roku přibylo dalších pět dětí. 

Ve třech třídách byli žáci zvláštní školy a děti vřazené
do školy pomocné. Součástí školy je dále výdejna jídel, kde se stravovali téměř všichni žáci. Jídlo dovážíme ze Základní školy Rudná.

           

2. Přehled učebních plánů

Žáci zvláštní školy jsou vyučováni podle Vzdělávacího programu zvláštní školy schváleného MŠMT ČR č.j. 22 980/97-22 dne 20. 6. 1997 jako učební dokument pro zvláštní školy ve smyslu § 39 odst. 1 zákona č. 258/1996 Sb. s platností od 1. 9. 1997.

            Žáci pomocné školy jsou vyučováni podle Vzdělávacího programu pomocné školy a přípravného stupně pomocné školy, který schválilo MŠMT ČR, pod č.j. 24 035/97-22 s platností od 1. 9. 1997 jako učební dokument ve smyslu § 39, odst. 1, školského zákona.

Jsme specializováni na výchovu a vzdělávání žáků s velkou hloubkou mentálního postižení. Mezi našimi žáky byli  též děti ze znevýhodněného sociokulturního prostředí a obtížně vychovatelné. Nezbytnou součástí naší práce je tedy i uplatňování etopedických metod.

Od 1.1.2005 platí pro školy a školská zařízení nový školský zákon č. 561/2004 a postupně vycházejí z něho vyplývající vyhlášky MŠMT.

 

3. Údaje o pracovnících školy

Ve škole působí čtyři pedagogické pracovnice, školnice a pomocná kuchařka v jedné osobě. Dvě pedagogické pracovnice splňují požadovanou kvalifikaci, takže průměr kvalifikovanosti našeho učitelského sboru je 50%. Nekvalifikované učitelky se vzdělávají, snaží se aktivitou, pečlivou přípravou
a vstřícným chováním k dětem nahradit absenci vysokoškolského vzdělání

a)Pedagogičtí pracovníci

 

vzdělání

úvazek

aprobace

doplňuje

vzdělání

délka ped. praxe

zde  zam.- fluktuace

učitelka

1,0

speciální ped.

DVPP, individ.

26 let

26 let

učitelka

1,0

nemá

DVPP, individ.

9 let

9 let

učitelka

1,0

speciální ped.

DVPP, individ.

19 let

19 let

učitelka

1,0

nemá

DVPP, individ.

15 let

7 let

Celkem

50% VŠ

5,0

50% je aprob.

 

pr.17,25 r.

pr. 15,25 r.

b)Nepedagogičtí pracovníci

 

školnice

vzdělání

zařazení

úvazek

zde zam. - fluktuace

 

školnice

dovoz jídel

1,0

0,5

16 let

 

4. Další vzdělávání pedagogických pracovníků

DVPP ve školním roce 2004/2005

 

Kurzy:

datum

název

účastník

rozsah

pořadatel

cena

30.8.2004

BOZP

všichni

3 hod

Ing. Bína

0,00

5.10.2004

RVP, ŠVP

Dvořáková

7 hod

MŠMT

0,00

18.10.

Smyslová výchova MR

Magulová

5 hod

Pragoversa

815,00

21.,22.10

Prevence drog. závislostí pro 1.st.

Dvořáková

2 dny

Fillia

OŠMS

2.11.2004

Ochrana čl. za mimořádných situacích

Dvořáková

2 hod

SSŠ Kladno

200,00

12.11.

Praktické vzdělávaní MR s poruchou autist. centra

Magulová

5 hod

Pragoversa

825,00

18.4.2005

Dramatická výchova

Magulová

5 hod

Pragoversa

750,00

20.4.2005

Nové školské zákony

Dvořáková

3 hod

OŠMT

zdarma

30.,31.5.,1.6

Soustředění ředitelů

Dvořáková

3 dny

OŠMS

asi 1000,00

 

Individuální vzdělávání:

Studium odborné literatury a tisku, např. Speciální pedagogika, Učitelské noviny, Komenský, Závislost a my, Tvořivý Amos; Řízení ve školství

PC programy: Rukověť třídního učitele, Pracovně právní vztahy ve škole, Testy pro ředitele a ostatní pracovníky školy, Řízení speciální školy

 

 

Kurzy  v rámci projektu  Realizace státní informační politiky ve vzdělávání

datum

název

účastník

rozsah

pořadatel

cena

26.,27.8.2004

Správa šk. sítě typu A

Králová

14 hod

AutoCont

2975,00

12.- 3.2005

Z1

Dvořáková

25 h

Manažerská akademie

2000,00

 

 

 

5. Zápis dětí do 1. ročníku

Zápis dětí do 1. ročníku školy se konal 10. 2. 2005 v budově ZvŠ. Veřejnost, ředitelé okolních škol a pediatři byli o termínu konání zápisu informováni obvyklým způsobem. Žádní rodiče se s dítětem k zápisu nedostavili.

V letošním školním roce bylo z okolních základních škol do naší školy vřazeno 5 nových žáků do různých postupných ročníků.

 

6. Údaje o výsledcích vzdělávání žáků

Na začátku školního roku měla škola 25 žáků (ZvŠ) a 2 žáky (PŠ), v průběhu školního roku bylo přijato dalších 5 žáků. Na konci školního roku jsme tedy měli 32 žáky.

Klasifikace:

 

 

prospěl

neprospěl

prosp.s vyzn.

2.st. z chování

3.st. z chování

2

 

 

-

-

1.r.

 

 

 

0

0

2.r.

 

 

1

0

0

3.r.

 

 

2

0

0

4.r.

 

 

2

0

0

5.r.

1

 

1

0

0

6.r.

4

 

3

0

0

7.r.

8

 

1

0

0

8.r.

4

 

1

0

0

9.r.

 

 

2

0

0

Celkem

32

 

 

 

 

 

Čtyři žáci byli vyučováni podle individuálního vzdělávacího plánu, jeden žák je osvobozen od povinnosti docházet do školy.

             Žáci se většinou snažili dosáhnout dobrých  výsledků, jejich možnosti jsou však limitovány  stupněm mentálního  postižení.

 

 

7. Přehled o umístění žáků do odborných učilišť

V letošním roce ukončili povinnou školní docházku 4 žáci.

Jeden žák ukončil povinnou školní docházku v 6. ročníku a šel rovnou pracovat, jedna žákyně vyšla z 8. ročníku a bude se učit prodavačkou v odborném učilišti, stejně tak jako zbývající dva absolventi naší školy, kteří ukončili povinnou školní docházku v 9. ročníku a oba zvolili učební obor kuchař.

8. Plnění učebních plánů

Učební plány jsou v jednotlivých předmětech  dodržovány v souladu s předpisem a osnovy plněny podle podrobně vypracovaných časových plánů.

Do učebního plánu přibyla 7. ročníku 1 hodina disponibilní dotace, která je věnována informatice (9 žáků ZvŠ, 1 žák PŠ).

Vedle osnov jednotlivých předmětů  jsme se všemi postupnými ročníky průběžně plnili   podrobně rozpracované plány následujících programů:

a) Dopravní výchovy

b) Výchovy k toleranci, proti rasové nenávisti a xenofobii

c) Minimálního protidrogového  programu

d) Ochrany člověka za mimořádných životních situací

e) Prevence sociálně patologických jevů

f) Environmentálního programu

            g) Výchovy k volbě povolání (7.- 9. r.)

           

add      a ) Dopravní výchova

            Zásadám bezpečného chování v dopravním provozu se žáci všech ročníků učili podle rozpracovaného plánu v průběhu celého roku v těchto předmětech: tělesná výchova, vlastivěda, občanská výchova, pracovní vyučování, prvouka, přírodověda a věcné učení. Žáci se učili bezpečnému pohybu na silnici, v dopravních prostředcích, ti starší si osvojovali základní pravidla silničního provozu. Všichni se učili základům první pomoci. V průběhu dubna a května plnili úkoly Zlaté zebry. Starší žáci se zaměřili na dopravní pravidla potřebná při jízdě na kole a malém motocyklu.

Vybraní žáci uplatnili  své znalosti při 6. ročníku celookresní dopravní soutěže zvláštních škol, kterou každoročně organizuje  naše škola ve spolupráci
s BESIPem.

             

add    b) Výchova k toleranci, proti rasové nenávisti a xenofobii

            Děti poznávají fyziognomii, životní prostředí, literaturu, dějiny a zvyky jiných národů. Učí se rozumět odlišnostem jiných národů, a chápat tak  jejich mentalitu.

            Naši školu navštěvuje tradičně několik romských žáků. Děti rozdíly nevnímají, řešení drobných roztržek využíváme právě k výchově k toleranci
a snášenlivosti. 

Při výuce nám pomáhá školní knihovna, hudební nahrávky, filmy, televize a příhody ze života. V letošním školním roce jsme začali odebírat romský časopis Romano vodˇi (Romská duše), který je velmi oblíben hlavně našimi romskými žáky.

            add c)  Minimální protidrogový program

            Škola se řídí podrobně zpracovaným programem na školní rok. Program obsahuje body:        analýza současného stavu

                                   spolupráce s rodiči

                                   preventivní působení školy

                                   zapojení odborníků

                                   řešení přestupků

            Trvá zaměření zejména proti nikotinismu a alkoholismu.

Dva naši žáci  měli zkušenost s drogou, v užívání drog už nepokračují. Ostatní děti o drogy zájem neprojevují.  Z provedeného průzkumu vyplynulo, že z 32 žáků mají s nikotinem zkušenost dvě třetiny žáků, 3-5 kouří pravidelně, zkušenost s alkoholem má asi jedna třetina žáků, ale nikdo nepije pravidelně.

            Z těchto důvodů je naše škole zaměřená hlavně na nabídku školních
a mimoškolních aktivit, které dají náplň žákům volnému času a nesvádějí k vyhledávání pochybných part a zkoušení drog (nabídka aktivit v kapitole 13.)

            Spolupráce s rodiči je v tomto směru různá. Jsou rodiče, kteří velmi dbají na to, aby se jejich děti vyhýbaly drogám, spolupracují se školou, kontrolují děti, snaží se najít mimoškolní náplň jejich volného času. Někteří rodiče jsou naopak svým dětem kouřit dovolují se slovy „ať kouří, hlavně že nehulí“.                   Způsob řešení případných přestupků určuje náš Minimální preventivní program. Žáci jsou s těmito zásadami obeznámeni. Rodiče žáků jsou o MPP informováni vždy na rodičovské schůzce v 1. čtvrtletí školního roku.

            Celkově se dá konstatovat, že naše preventivní působení je úspěšné, protože v posledních letech máme jen velmi málo kuřáků. Sledujeme i žáky, kteří dokončili povinnou školní docházku v posledních 5-6 letech a (pokud je nám známo) nikdo z nich neužívá drogy.

             

            Metodikem protidrogové prevence ve škole byla Marie Dvořáková.

 

add d)  Ochrana člověka za mimořádných situací

            Tuto tematiku brali žáci po zkušenosti z povodní v létě 2002 velmi vážně. Učili se  o integrovaném záchranném systému, rozpoznávali výstražné  signály, připravovali evakuační zavazadla, opakovali zásady opuštění bytu a osvojovali si základy první pomoci. Nacvičovali rychlou evakuaci školní budovy. Hodně pozornosti jsme věnovali nácviku první pomoci.

            Škola zakoupila i instruktážní videoprogramy velmi dobré úrovně.

            Zpracovaný program  ukládá vyučujícím zabývat se uvedenou problematikou 6 vyučovacích hodin v průběhu školního roku.

 

add e)  Prevence sociálně patologických jevů

V letošním školním roce jsme v rámci prevence sociálně patologických jevů pracovali s našimi žáky v zájmových kroužcích: angličtiny, počítačů
a keramiky. Pokračovali jsme v tradici bohaté nabídky různých školních
i mimoškolních aktivit, které dětem poskytují návod jak příjemně
a smysluplně strávit volný čas.

Řešení negativního chování ve škole: ve škole byl jeden žák s výraznou poruchou chování, mimo školu je pravidelně sledován kurátorem pro mládež
a dle potřeby dochází do centra pro mládež s poruchami chování. U ostatních  žáků nebyly zaznamenány žádný výrazné poruchy chování

 

add f)  Environmentální program

            Plán environmentální výchovy prolínal celým učebním plánem. Učitelky využívaly učiva v jednotlivých předmětech k poučení o  životním prostředí
a jeho ochraně. Při výuce vysvětlují souvislosti v přírodě, hovoří o nutnosti dobrého soužití člověka s přírodou, ochraně přírody a upozorňuje na špatné chování člověka k životnímu prostředí na konkrétních příkladech.

            V mezích našich možností se staráme o pěkné prostředí kolem naší školy. Žáci se zapojili do sběru plastových víček od PET lahví. Ve škole třídíme  odpad a inspirujeme žáky k podobnému jednání i v jejich rodině.

           

add g)  Výchova k volbě povolání

            Je zaměřena zejména  na žáky 7., 8. a 9. ročníku. Uvedené problematice učitelé věnovali 60 vyučovacích hodin.

            Náměty získané z metodické příručky pro učitele („Předprofesní příprava žáků zvláštních škol“) jsme zařadili k obsahu učiva v předmětech český jazyk (zejména sloh), občanská výchova, pracovní vyučování a v doplňovacích hodinách.

            Realizace tematického plánu měla dvě roviny, teoretickou a praktickou.

            S teorií se žáci seznamovali  v hodinách českého jazyka (slohu)
a občanské výchovy. V obsahu učiva předmětu český jazyk – sloh se promítá výchova k volbě povolání do témat sebepoznání, orientace přípravy na povolání a sociální role mladého člověka v rodině a škole. To platí pro 7. ročník. Pro 8. ročník pak jde o témata kritéria výběru povolání a požadavky či znaky povolání. V 9. ročníku se žáci soustřeďují na schopnost umět vyplnit formuláře, dotazníky, žádosti, inzeráty či napsat strukturovaný životopis. Okrajově se tento plán realizoval i v obsahu zájmového kroužku angličtiny, kdy se žáci učili základním pojmům a frázím, které jsou potřebné v orientaci na trhu práce. Obdobně, menší měrou než v předmětech Čj, Ov a Pv, se plán uskutečňoval
i v kroužku počítačů, a to prostřednictvím práce s internetem. V hodinách občanské výchovy v 7. ročníku získávali žáci z tisku i dalších zdrojů informace o reálných povoláních, učili se i mimojazykové komunikaci. Žáci 8. ročníku diskutovali o významu jednotlivých povoláních, vytvářeli modelové situace, hráli si na fiktivní pracovní prostředí a řešili fiktivní pracovní problémy. Obsah plánu v Ov pro 9. ročník pak mapoval metodu „dobrého startu“. Šlo především
o správný výběr povolání pro toho kterého žáka s ohledem na jeho možnosti. Poté v rámci předmětu Ov se žáci učili řešit problémové situace na cestě do učiliště, v novém kolektivu, učili se zvládat techniky seznamování se s novými spolužáky. V obsahu doplňovacích hodin se děti učily překonávat překážky, posilovaly si volní a citovou sféru, podporovaly si sebevědomí, a to zejména prostřednictvím her, podporujících tvořivost, her podporujících vzájemnou spolupráci, her zaměřených na posilování soustředěnosti, vytrvalosti, paměti, postřehu a představivosti, her podporujících sebepoznání.

Praxe probíhala v hodinách pracovního vyučování ve školní dílně, kde žáci při konkrétních činnostech zapojovali zrakové vnímání, zdokonalovali jemnou i hrubou motoriku, nacvičovali schopnost dlouhodobější koncentrace, učili se důslednosti – dokončení výrobku, učili se vytrvalosti, překonávání překážek.

             Žáci navštívili odborné učiliště v Praze, Holečkova,  (26.11.).

 

Program INDOŠ

V počítačové učebně máme 5 počítačů, žáci na nich pracují ve vyučovacích hodinách při vyhledávání potřebných informací, v době volna pak hrají různé hry, účastní se žákovských chatů, na kroužku se učí ovládat programy Word a Excel.

Děti počítače využívají velmi rády, počítačová učebna bývá vždy obsazena.

Na webové adrese: zvsrudna.skolniweb.cz  jsou vytvořeny webové stránky školy, s jejichž úrovní nejsme spokojeni. Nenašli jsme zatím odborníka, který by byl ochoten nám s jejich vylepšením pomoci.

         Školení počítačové gramotnosti – viz. bod 4.

 

 

9. Mimoškolní aktivita

          V tomto školním roce byly ve škole opět zavedeny zájmové kroužky angličtiny, keramiky a kroužek počítačů. Kroužky vedly učitelky školy zdarma. 
          Některé děti navštěvují různé kroužky a sportovní oddíly v místě svého bydliště – Junák, aerobik, fotbal.

            Potěšil nás i zájem žáků o četbu – děti si půjčují knihy i z obecních knihoven v místě bydliště.

           

10. Soutěže

  8.3.    Výtvarná soutěž „Počasí“

  3.5.    Lehkoatletický čtyřboj v Mníšku pod Brdy

25.5. Okresní kolo dopravní soutěže žáků zvláštních škol pořádané naší   

         školou společně s  BESIPem

31.5. Výtvarná soutěž „Závislost“

  7.6.  Turnaj ve vybíjené v Mníšku pod Brdy

15.6. Sportovní den pro žáky PŠ pořádaný ZvŠ Praha 5 – Lužiny

 

 

 

11. Počty žáků ve škole za posledních 5 let

 

 

začátek šk.roku

2000/2001

38

2001/2002

44

2002/2003

38

2003/2004

39

2004/2005

32

 

 

12. Aktivity  v průběhu školního roku

       1.   9.                   slavnostní zahájení školního roku

25. 10.                  vajíčkový den

      4. a 5. 11. volby do zastupitelských orgánů v kraji – 1. kolo

     11. a 12. 11.           volby do zastupitelských orgánů v kraji – 2. kolo

       7. 12.                   cvičný poplach – evakuace žáků ze školy

     14. 12.                   návštěva vánoční výstavy spolku Topas v Tachlovicích

     21. 12.                   výlet do předvánoční Prahy

     22. 12.                   vánoční besídka

     21. 3.                     návštěva Matějské pouti v Praze

     10. 5.                     návštěva představení kouzelníka v Zš

     16. 5.                      návštěva výstavy Rudná 1938 – 1945 při příležitosti 60. výročí konce  2. světové války

      1. 6.                      návštěva divadla Minaret – Kominíkovo štěstí

                                   návštěva Prahy u příležitosti Dne dětí

  1.  a 17. 6.           spaní ve škole

                 celodenní tématické vyučování s hrami a soutěžemi na téma:   

                             „Kouzla a čáry ve škole“

 

8 žáků se zúčastnilo rekreačního  pobytu v Chorvatsku, který byl už tradičně pořádán Společností pro pomoc mentálně postiženým, a který je  dotován sponzory.

           

Ukázkové hodiny, aktivity pedagogických pracovnic

říjen                       Marie Mitašová, studentka VPŠ,  školní praxe

3., 4. 11.                Hana Foglová – „drátková dílna“ (korálková a drátková   metoda) v Libčicích nad Vltavou

 

květen 05               Všechny vyučující připravovaly ukázkové hodiny pro Lenku Galertovou, ředitelku ZŠ Tachlovice (podklady pro studijní materiál)

                              Lucie Králová, studentka STŠ, školní praxe

                       

28. 6.                     Hana Foglová – práce s kovem – předváděcí hodina pro učitelky z okolních škol

 

13.Výchovné poradenství

            Je dlouhodobě zaměřeno na oblasti:

1.      Systematickou informační činnost zaměřenou na volbu povolání

               Škola soustavně sleduje vývoj každého dítěte se zřetelem na volbu povolání, třídní učitelky pravidelně podávají na pedagogické radě podrobné hlášení, z hlediska Pv jsou žáci zevrubně hodnoceni pololetně. V letošním školním roce ukončili povinnou školní docházky 4 žáci.

            Zvláštní pozornost věnujeme žákům ze sociálně slabého prostředí, pomáháme jim s volbou povolání, případně zveme pracovníky odborných učilišť do naší školy. Děti vodíme do dílen a provozů zvolených řemesel, aby měly přesnější představu o náplni vybraného  oboru. Ředitelka školy dlouhodobě shromažďuje informace o možnostech dalšího uplatnění našich žáků (druhy učebních oborů, umístění učilišť, podmínky přijetí, je v osobním kontaktu s výchovnými poradci a řediteli OU).

2.      Dlouhodobé sledování a hodnocení vývoje žáků a vytváření podmínek pro zdravý psychický a sociální vývoj v procesu vzdělávání.

               Podle potřeby  pomáháme  překonávat rušivé vlivy a obtíže, se kterými se dítě nebo jeho rodina setkává, snažíme se předcházet vzniku asociálního, případně antisociálního chování žáků.

  1. Spolupráci s rodiči 

                Pravidelně je informujeme  o vývoji dítěte při třídních nebo individuálních schůzkách, snažíme se předcházet výchovným a výukovým potížím, případně ve spolupráci s rodiči pomáháme napravovat vzniklé obtíže. S větší částí rodičů je velmi dobrý kontakt. Je však nutno přiznat, že se nedaří spolupracovat se všemi. Někteří nemají zájem o výchovu
a vzdělávání svých dětí, zájem školy o spolupráci je obtěžuje, do školy přijdou jen když něco potřebují (při takové návštěvě se ani na prospěch svého dítěte nezeptají).

  1. Poskytování individuálních porad žákům a jejich rodičům při řešení výchovných a výukových problémů a při volbě povolání.

               Spolupráci s odbornými pracovišti:

               spolupracujeme s Pedagogicko-psychologickou poradnou Praha západ, Beroun a  Kladno a s SPC Slunce  .

Naše škola se stala členem Společnosti pro mentálně postižené Kladno, v letošním školním roce jsme pokračovali ve spolupráci s klubem Klubíčko (klub pro zdravotně postižené děti), i s Oddělením péče o dítě Černošice a Beroun. Jsme v kontaktu s dětskými lékaři našich žáků
některými specialisty  (např. neurology–konzultace o přístupu k  žáku s těžkou epilepsií).

           

 

14. Kontroly a revize:

  8.10.                          průběžný ekonomický audit – viz zápis č.j. 22/04, závěry  a uložená opatření byly projednány se zřizovatelem

13.10.                          pracovnice z Krajské hygienické stanice provedla ve škole následnou kontrolu (viz zápis č.j. 187/04),  která byla zaměřena na odstranění nedostatků podle vyhlášky 108/2001 a 137/1998. Konstatovala, že nedostatky byly odstraněny, zbývá nechat změřit intenzitu osvětlení ve třídách a zajistit dostatečné osvětlení tabulí. Ocenila vzornou provozní hygienu ve škole.

 30.10.                         kontrola elektrických přístrojů, nevyhovující spotřebiče vyřazeny

   1.3.                           revize tělocvičného nářadí, ihned opraveno

 26.5.                           kontrola účetnictví z MÚ Rudná, bez závad

13.,14.6.                      kontrola ČŠI, škola hodnocena velmi dobře, č.j. 141/05

 22.6.                           kontrola BOZP, č.j. 142/05, drobné závady

                                                        

 

15. Hospodaření školy

            Naše škola je od 1. 9. 1994 samostatným právní subjektem, příspěvkovou organizací. Hospodaříme s penězi poukazovanými odborem školství a kultury Městského úřadu Černošice  a příspěvkem města Rudná, které pak fakturuje adekvátní část nákladů na žáky obcím, jejichž  malí obyvatelé navštěvují naši školu. Většina okolních obcí příspěvek Rudné platí.

           

 

 

Výroční zpráva o hospodaření v roce 2004, č.j. 52/05

 

Příjmy

 

691 30 Příspěvek od státu (účelová dotace)                                   2 086 180,00

691 33 Příspěvek od MěÚ Rudná                                                    510 000,00 

644 30 Úrok                                                                                        6 431,26 

648 30 Použití rezervního fondu                                                          21 290,54

stravné od žáků- bude zaplaceno 01/05                                                1 031,00 

 

Příjmy celkem                                                                             2 624 932,70            

Výdaje

a) investiční                                                                                               0,00

 

b) čerpání ze státního  příspěvku

 

                  501 33 Učebnice a učební texty                                                          16 102,00

501 34 Učební pomůcky                                                                    11 233,60

518 38 Výdaje na další vzdělávání ped. pracovníků                               4 120,00

501 39  Učební a kompenzační pomůcky                                            50 900,00

518 61 Projekt 1                                                                                  5 745,00

Mezisoučet                                                                                         88 100,00

 

521 30 Mzdové náklady celkem                                                    1 458 900,00

 

524 31 Zdravotní pojištění                                                                131 307,00

524 32 Sociální pojištění                                                                   379 319,00

549 33 Pojistné odpovědnosti                                                               7 545,00

527 30 Tvorby sociálního fondu (FKSP)                                             29 178,00

Mezisoučet                                                                                       545 549,00

 

Obec                                                                                                    6 369,00

                                                                                                                    

Výdaje z příspěvku od státu celkem                                          2 086 180,00

                c)Čerpání z příspěvku MěÚ Rudná

 

50130 Noviny, předplatné tisku                                                                              4 299,00

50131 Spotřební materiál                                                                                        9 954,50

50132 Knihy                                                                                                          2 583,00

50136 Pracovní pomůcky                                                                                          333,00

50138 Ostatní materiál                                                                                          22 674,10

50150 Odpis DDHM                                                                                           34 933,00

50230 Elektřina                                                                                                    38 381,50

50231 Vodné a stočné                                                                                           6 306,00

50232 Plyn                                                                                                         120 675,50

51130 Opravy a udržování                                                                                 152 365,80

51230 Cestovné                                                                                                        528,00

518 30 Zpracování dat                                                                                         45 900,00

51831 Telefon                                                                                                      16 688,00

51832 Odvoz odpadu                                                                                            1 806,00

51833 Poštovné                                                                                                     1 261,40

51834 Inkaso                                                                                                         2 244,00

51835 Nájem                                                                                                              12,00

51840 Ostatní služby                                                                                            60 710,50

51850 Odpis DDNM                                                                                             1 233,00

54930 Pojištění                                                                                                      3 635,00

54935 Služby peněžních ústavů                                                                               5 877,50

Odvody                                                                                                                  6 369,00

Výdaje celkem                                                                                                 538 752,80

         

Hospodářský výsledek

Příjmy                                                                                                             2 624 932,80

Výdaje ze státního příspěvku                                                                            2 086 180,00

Výdaje z příspěvku města                                                                                   538 752,80

Hospodářský výsledek                                                                                               0,00

Stav fondů k 31.12.2004

0 911      Fond odměn                                                                                          31 784,00

0 914      Rezervní fond                                                                                      122 813,61

1 916 11 FRIM                                                                                                    30 050,71

0 912      Fond kulturních a sociálních potřeb                                                        96 006,00

Mzdy a pracovníci

Průměrný přepočtený počet pracovníků                                                                         6,083

Průměrná mzda pracovníků ZvŠ                                                                            19 986,00

Přepočtený počet pedagogických pracovníků                                                                 4,583

Průměrná mzda pedagogických pracovníků                                                           23 118,00

Přepočtený počet nepedagogických pracovníků                                                             1,5

Průměrná mzda neped. pracovníků                                                                        10 416,00

Neinvestiční náklady na jednoho žáka ve ZvŠ Rudná

Výpočet:

                  neinvestiční náklady na provoz                                                          538 752,80

   státní dotace                                                                                    48 009,00

                  úroky                                                                                                   6 431,26 

Čisté neinvestiční náklady                                                            484 312,54

                Neinvestiční náklady na jednoho žáka                                             14 245,00

průměrný počet žáků ve ZvŠ v r. 2003                                                       34

Přehled obcí, počty žáků a finanční náklady na žáky navštěvující ZvŠ Rudná v roce 2004:

                                                                                                                                                                                                                                                                                          2004                                        

obec                     počet žáků                  1.pol./2.pol.           částka

Beroun                                  1                                    6/6                        14 245,00 

Drahelčice                             1                                    6/6                        14 245,00 

Chrášťany                             4                                  23/18                      48 667,00 

Jinočany                                2                                  12/12                      28 488,00 

Loděnice                               1                                    6/0                          7 122,00 

Mezouň                                 2                                    11/6                      20 179,00 

Nučice                                   3                                  18/0                        21 366,00 

Praha                                     6                                  22/18                      47 480,00

Rudná                                    8                                  47/36                      98 521,00 

Tachlovice                             4                                  24/0                        28 488,00 

Úhonice                                 3                                  18/12                      35 610,00 

Vysoký Újezd                        1                                    6/6                        14 245,00

Dobříč                                   1                                    6/0                          7 122,00

Bubovice                               1                                    6/6                        14 245,00

Červený Újezd                       3                                    12/18                    35 610,00

Trněný Újezd                         3                                    16/12                    33 236,00

Vráž                                      2                                    6/6                       14  245,00                                                                                                                                                                               Oprava, údržba,  vybavení

 

srpen 04                      zřízení nového průchodu mezi dílnou a kuchyní

                                    malování dílny a jídelny

říjen                             malování sborovny a chodeb

oprava závad zjištěných hygieniky

                                    oprava osvětlení tabulí a uhelny

leden 05                       vybavení kotelny detektorem plynů a lékárničkou

květen                          odborné ošetření trámů na půdě proti červotoči

červen                          oprava okapů a oplechování střešní atiky

 

 

16. Výroční zpráva o poskytování informací

Výroční zprávu o poskytování informací podle § 18  zákona č.106/1999 Sb. Zákon o svobodném přístupu k informacím za školní rok 2004/2005:

 

a)      počet podaných žádostí o informace – 0

b)      počet podaných odvolání proti rozhodnutí – 0

c)      opis podstatných částí každého rozsudku soudu – 0

d)      výsledky řízení o sankcích za nedodržování zákona – 0

e)      další informace vztahující se k uplatňování zákona - 0

 

 

 

17. Závěr

 

 

            Ve školním roce 2004/2005 byly splněny všechny požadavky učebního plánu a učebních osnov.

             

            Škola se snaží všemi prostředky pomoci našim žákům připravit se na jejich budoucí povolání a na samostatný život. Pomáhá  jim orientovat se v současném světě. Rozvíjí jejich osobnost tak, aby byli schopni žít ve společnosti, uměli se o sebe, a později o svoji rodinu, postarat. Pro naše žáky je tento úkol obzvlášť velmi těžký, protože se narodili s rozumovým handicapem, který velmi omezuje jejich možnosti a předem je staví do pozice lidí s omezenými šancemi na uplatnění jak v oblasti zaměstnání, tak v osobním životě.

            V budoucnosti bychom chtěli udržet naši školu stejné struktury  a stejného zaměření, starat se o zdravotně postižené děti a rozvíjet všechny součásti jejich osobnosti tak, aby v dospělosti mohly vést plnohodnotný život.

            Budovu chceme průběžně udržovat a zkvalitňovat její vybavení. V příštím školním roce máme v plánu vybavit jednu třídu novým nábytkem a vymalovat část vnitřních prostor školy.

Poděkování ředitelky školy:

Děkuji svým spolupracovnicím za jejich přístup k práci, k žákům a za rodinnou atmosféru, kterou ve škole udržují. Přátelský duch školy výborně svědčí žákům, vytváří příjemné pracovní prostředí a usnadňuje plnění nelehkých úkolů, které nám škola ukládá.

Děkuji Městskému úřadu Rudná za vstřícný přístup k naší škole.

Poděkování sponzorům:

-   Technickým službám Rudná a.s., panu řediteli M.Piklovi,

     za pravidelnou podporu našich dětí

-         firmě McDonald´s, panu inženýru Sukovi, za pravidelnou pomoc našim žákům a za zábavné akce, které pro ně pořádá

-         La Halle za darované textilní a kožené zboží

-         drobným dárcům materiálu na pracovní vyučování

 

 

 

 

 

 

Projednáno na poradě pracovníků školy dne 5. října 2005.

 

 

 

 

                                                                                                                                             PaedDr. Marie Dvořáková

                                                                                           ředitelka

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukázky příspěvků do Života v Rudné

 

 

HOŘELICKÁ ŠKOLA HLÁSÍ … aneb co se u nás událo v druhém pololetí školního roku 2004/2005

 

     Hurá! A je tu červen! A s ním i poslední týdny školního roku, který uběhl jako voda. Prázdninami už voní kdejaký kout, v lavicích se už nedá vydržet; přesto si na tomto místě nacházíme čas na pravidelnou bilanci. Jinými slovy,
co všechno jsme v naší škole za uplynulých pět měsíců zažili. A nejvíce prostoru necháme naší nejoblíbenější akci „Spaní ve škole“.

     Ale hezky popořádku:

po lednovém vysvědčení bylo u někoho více smutku, u jiného více odhodlání
a radosti, ale všichni jsme se chtěli v druhém pololetí zlepšit. Motivací k učení pro nás byl i výlet na pražské Výstaviště, kde v březnu byla Matějská pouť, věnovaná jeden den handicapovaným dětem. Vozili jsme se zdarma na většině atrakcí, zazpívali si se Superstar, poznali část Prahy a užili hezky první jarní den.

     Na Velikonoce, byť letos přišly brzy, jsme se poctivě připravovali již od února. Kraslice, pomlázky, beránčí stáda a další dekorace zdobily celou naši školu a vítaly dlouho očekávané jaro.

     V prvním květnovém týdnu se vybraní žáci naší školy účastnili lehkoatletických závodů v Mníšku pod Brdy. Byli velmi úspěšní a dva z nich se nominovali i na krajské závody v Brandýse nad Labem – Staré Boleslavi.

     V tomto měsíci jsme si připomenuli významné dny konce II. Světové války. Navštívili jsme výstavu „Rudná 1938 – 1945“ a shlédli video o průběhu konce války v Rudné.

     Menší děti v tomto měsíci navštívily představení kouzelníka, aby se inspirovaly na blížící se kouzelnické spaní ve škole.

     Tradiční akcí v naší škole bývá též dopravní soutěž BESIPu, ve které se pravidelně umísťujeme na předních místech. Ani letos tomu nebylo jinak. Na kolech jezdíme bravurně a dopravní předpisy prostě musíme znát. To je nutnost.

     A je tu 1. červen. Všechny děti mají svátek a paní učitelky to dobře vědí.
A tak s námi jedou do Prahy. Jdeme do divadla, někteří z nás vůbec poprvé. Díváme se na hru se zpěvy „Kominíkovo štěstí“. Když zbývá čas, touláme se františkánskými zahradami a pozorujeme cvrkot velkoměsta. Nedokážeme říci, jestli bychom chtěli mít naši školu právě tady. Ne, ne! Zůstaneme raději v Hořelici.

     O týden později někteří naši žáci vyhrávají dort na Mníšeckém turnaji ve vybíjené.

     Jsme opravdu úspěšní. Už po několikáté. Vítězíme v řadě sportovních disciplin na Sportovních hrách na Lužinách. Umíme skákat do dálky, házet míčkem, běhat štafetu. Medaile, které se nám pak houpají na krku , si v ničem nezadají s těmi Šebrlovými z loňského srpna. I naše olympiáda nás stojí moc sil a vůle.

     A je to tady! Noc z 16. na 17. 6. ! Tyhle dva dny máme ve třídě červeně vybarvené v kalendáři. A u toho poznámku – XI. ročník akce „Spaní ve škole“.

     Některým rodičům je to stále divné a vrtí nad tím hlavou: „Jan je to možné, že ten můj uličník se do té školy tak hrne?“ „To za mě nebývalo! My koukali, jak se ze školy ztratit!“

     Ale ovšem! Dříve se ve  školách nenocovalo a nevymýšlel nikdo tak skvělou zábavu.

Tak bylo to takhle:

Ve čtvrtek jsme si do školy přinesli spací pytle, matrace, pyžama, polštáře
a hygienické potřeby. Každý měl ale ještě jedno tajné zavazadlo. A co v něm? Masku! Paní učitelky vyhlásily téma pro letošní spaní: „Čarodějnicko-kouzelnicko-strašidelné nocování“. Inu, co vám máme povídat! Každý doma připravil ten nejlepší převlek. Když ve čtvrtek odpoledne skončilo vyučování, převlékli jsme se. Ale nejenom my. Najednou jsme zjistili (někteří s hrůzou, jiní s radostí), že se nám ztratily naše paní učitelky: ale kdeže! Ve sborovně najednou, kde se vzaly, tu se vzaly, byly: sudička, kouzelnice, čarodějnice
a věštkyně Rebelie!

     Po svačině, kterou jsme společnými silami připravili, jsme se vydali ven plnit čarodějnické úkoly. Malovali jsme perníkové došky, vyráběli kouzelnickou hůlku a vymýšleli zaklínadlo. Soutěžili jsme ostošest. A kdo vyhrál? Všichni! Za místní (tvrdou) měnu kouzelníků

a kouzelníčků jsme si pak nakupovali ve školním obchodě. Někdo dal přednost hračkám, jiný balónu, další ozdůbkám.

     A najednou tu byla večeře. A nevíte, proč se nám zdála o tolik chutnější než doma? Diskotéka, tanec, poslech hudby a povídání nám pak vyplnily čas do desáté večerní. To jsme pak šli na tajné místo a za skřeků čarodějnice a mihotavého světýlka jsme se podepsali na pamětní arch. Pravda, někdo rukou ne právě pevnou, jiný jen klikyhákem. „Už už abychom byli zpátky ve škole!“, přáli si někteří v duchu, jiní nahlas. Ale srdnatí nakonec byli všichni – každý překonal strach.

     A co bylo potom? Mytí, sprchování, povídání a pak už nás přemohla únava. Dobrou noc
a sladké sny!

     Druhý den ráno nás čekala bohatá snídaně. Některé maminky a paní učitelky s paní školnicí napekly buchty, koláče a další dobroty. Boule za ušima měl každý z nás. Dopoledne jsme věnovali úklidu po spaní a pak jsme se na sebe dívali na natočené video. To byla legrace.

     Všechno hezké někdy končí. Takže příští školní rok nashledanou.

     Za žáky ZvŠ Rudná napsala učitelka – ježibaba Alena Magulová

 

Zprávičky ze školy, aneb hořelická škola opět hlásí …….

     Dnes bychom vám rádi pověděli pár slov o jedinečné akci, kterou v pondělí
25. října loňského roku uspořádala naše škola.

     Unikátní akce musí mít unikátní, a tak trochu i tajuplný název. Proto jsme ji nazvali „vajíčkový den“. Ne, nebojte se, školáci a učitelé neházeli po sobě ten den vajíčka a vajíčkové omelety. Všechno bylo úplně jinak!

     Začalo to tím, že naše děti nedokázaly leckdy spolehlivě označit, co je bílek, co je žloutek, jak se osvědčeně pozná syrové, vařené, čerstvé, ale i staré vajíčko, jak dlouho se má vlastně vařit vajíčko na měkko, natvrdo, a co bylo dříve – slepice nebo vejce? Ta poslední otázka byla brána víceméně žertem, ale školáci se třeba dozvěděli, čemu se říká Kolumbovo vejce.

     V pondělí ráno si děti přinesly do školy čerstvá vejce, mléko, sůl, hořčici, pečivo, majonézu, koření a olej. Paní učitelky ukázaly dětem v kuchařských knihách, kolika možnými způsoby se dají vejce zpracovat. Potom se žáci rozdělili do čtyř skupin, umyli si ruce, uvázali zástěry a hurá do práce!

     Jedna skupina připravovala pochoutková Henri vejce přelitá majonézou, druhá skupina vyráběla lahůdkovou vaječnou pomazánku a mazala ji na veku
a nakrájené rohlíky, jiné děti kouzlily s pánví a vaječnou omeletou a poslední skupina pekla piškot, na který potom přišla šlehačka (jak se promění bílek ve sníh, bylo pro mnohé překvapením).

     Hostina se povedla a bylo těžké určit vítězné družstvo! Nakonec vlastně vyhráli všichni a na slavnostně prostřených stolech pak vaječné dobroty pomalu braly za své. Jen tak tak, že zbylo na ochutnání některým rodičům.

    Po buchtovém a vajíčkovém dni tak naši školu čeká v budoucnu další. Jaký to bude, to zatím nevíme, ale jisté už teď je, že se děti budou veselou a zábavnou formou učit spoustu nových a potřebných věcí.

 

                                                                                              Alena Magulová

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



[reklama]

Autor a provozovatel systému © 2004 Agerit s.r.o. - admin@skolniweb.cz
Společnost Agerit s.r.o. je provozovatelem následujících stránek: www.nonstopservispc.cz, www.pocitacovazachranka.cz, test.bezpecnosti.cz, pc bazar,www.autojeraby-kozel.cz,
www.emistr.cz, www.nadalku.cz, www.skolniweb.cz, www.vyrobaonline.cz, filtry, Kamerové systemy Brno a mnoha dalších.